https://www.hijasdelamisericordia.com/
Omet al contingut

200 anys del naixement de la “primera de moltes germanes”: sor Concepció de Sant Josep

200 años Son Concepción

El passat 19 de juny es van complir 200 anys del naixement de sor Concepció de Sant Josep, cofundadora de la nostra Congregació. Vam aprofitar l’efemèride per aprofundir en la seva vida exemplar i en el seu llegat.

Iniciàrem les celebracions amb una trobada digital, el 17 de juny, en què van participar germanes i altres persones properes al carisma congregacional, connectades simultàniament des de tots els llocs on les Filles de la Misericòrdia som presents: Espanya, Itàlia, Perú, Bolívia i Texas.

Així, tots i totes vam poder gaudir de la ponència del sacerdot Teodor Suau, titulada “Un somriure. Una mirada”, i participar en el posterior col·loqui; un espai on vam poder aprofundir en la vida d’una dona que va deixar empremta des de la cura, la misericòrdia i les petites coses.

Des de l’Hospital Sant Francesc d’Assís de La Paz, el Centre d’Educació Sant Francesc d’Assís d’El Alto, la Fundació Nova Creu, el Col·legi Toni Real de Trujillo, diferents cases i comunitats… Més d’un centenar de persones unides gràcies a la “primera de moltes germanes”!

L’endemà, vam gaudir de diverses trobades i activitats a Selva, Mallorca.

El convent del poble va romandre obert a les visites i un bon nombre de persones s’hi van acostar per felicitar les nostres germanes i conèixer la casa on Sor Concepció va passar els darrers anys de la seva vida.

A l’església parroquial de Sant Llorenç es va celebrar l’Eucaristia, presidida per monsenyor Sebastià Taltavull, bisbe de Mallorca. La missa es va iniciar amb unes càlides paraules de benvinguda i gratitud per part de la nostra superiora general, Alicia García Lázaro.

La presència de la Congregació va ser nombrosa, amb el Consell General i germanes procedents de totes les comunitats establertes a Mallorca. També van participar en la jornada diversos membres de la família de sor Concepció, laics i laiques vinculats a la Congregació i una càlida representació de veïns i veïnes que es van acostar a compartir aquesta celebració tan rellevant.

La festa del bicentenari va acabar al parc municipal amb l’actuació de l’agrupació folklòrica Aires de Montaña i un refrigeri preparat i servit pels usuaris del centre Mater Misericordiae.

Ha estat una celebració desbordant d’alegria en cada retrobament, que ens ha encomanat una renovada il·lusió per continuar fent viu l’esperit de sor Concepció en cada somriure i en cada gest de misericòrdia.

Amb la col·laboració de Jordi Llabrés

Please follow and like us:
caCatalà